Rumah Jagaan Nayiatul Aisyiyah ,Balik Pulau


Bahagian dapur

Ustazah Rohani



Hari Sabtu yang lepas, aku ke rumah pak lang aku di Sungai Ara. Saja bawa mak mertua dengan tok jalan-jalan. Lagi pun dah lama tak jalan-jalan sejak buka sekolah ni. Jalan-jalan bagi aku naik feri pusing tanjung ( Pulau Pinang).

Dah sampai ke pulau aku ke Balik Pulau . Dah lama nak ke Rumah Jagaan Nasyiatul Aisyiyah. Rumah ini diuruskan oleh Puan Rohani yang berpengalaman salam memberi motivasi kepada remaja-remaja bermasalah. Rumah yang terletak di Balik Pulau ni menepatkan 20 orang kanak-kanak dari bayi hinggalah umur 16 tahun. Kebanyakkannya ialah anak-anak yang datang dari keluarga bermasalah.

Cara pengurusan Ustazah Rohani memang profesional. Dengan usahanya rumah ni mendapat bantuan pampers selama setahun untuk bayi-bayi dibawah jagaannya. Satu lagi tahniah kepada NGO Warga Kilang yang memberi tuisyen percuma kepada kanak-kanak ni.

Dari permerhatian aku, budak-budak dibawah jagaan ustazah Rohani memang ringan tulang. boleh tolong memasak.

Sesiapa yang ingin membantu bolehlah menghulurkan bantuan :

Maybank A/C no: 157081009973 ( Pusat Jagaan dan Kebajikan Nasyiatul Aisyiyah)

Atau boleh ke alamat
No 60, Sungai Pinang Village Area,
11010, Balik Pulau , Pulau Pinang.




6 comments:

Anonymous said...

Boleh bg phone no utk rumah jagaan ni?sila email ke hazlinhh@yahoo.com.Terima kasih

Anonymous said...

boleh tolong bagi phone no utk rumah jagaan ni?
nnt email kt saye, iceberry.005@gmail.com

Anonymous said...

salam. saya pun nk no tel rumah ni. tolong emelkan pd sy please... tiniejaafar@yahoo.com. tq=)

Shafique said...

Saya sedang merancang lawatan dan aktiviti menderma untuk rumah ini. Sesiapa yang sudi bekerjasama bolehlah tinggalkan pesanan di bicarahati.com :)

Anonymous said...

salam.. boleh tak bagi no.telefon utk rumah jagaan ni??... email d cpija90@gmail.com

Bunyamin's Toy Co. said...

http://pusatjagaannasyiatulaisyiyah.blogspot.com/

Berlalulah Ramadhan

Ada dua perasaan bila tiba bulan Syawal. Satu, Perasaan gembira , bila tamatnya berpuasa dimana kita berjaya menunaikan ibadah puasa sebu...