2013

Hari ni permulaan tahun baru 2013. Seperti tahun-tahun yang lepas, sambutan tahun baru mesti ada bunga api, menyanyi dan tarian seperti beberapa tahun kurun yang lepas.Tak ada perubahan. Masih di takat.
 Cuma sejak dua menjak ni sambutan tahun baru dibuat dengan cara moden. Banyak masjid-masjid dan surau mengadakan ceramah, forum yang boleh memantapkan lagi iman kita.

Kalau baca akhbar di tahun baru , selalunya ada berita mengenai pasangan yang belum berkahwin di tangkap di hotel murah. Alasan yang diberi ialah ketinggalan bas atau keretapi. Memang sedih bila masih ada berita sebegini. Adakah penyampaian mengenai dosa zina tidak sampai atau keadaan sekeliling yang mendorong pasangan muda untuk berzina.?

Kanak-kanak masih lagi menjadi mangsa orang dewasa. Didera, dirogol dan  dibunuh.Tak tahulah apa  jenis specis yang sanggup buat begitu pada kanak-kanak.

Semoga kedatangan 2013 ni dapat membawa perubahan yang baik kepada kita semua .Amin

No comments:

Berlalulah Ramadhan

Ada dua perasaan bila tiba bulan Syawal. Satu, Perasaan gembira , bila tamatnya berpuasa dimana kita berjaya menunaikan ibadah puasa sebu...