Lagi kes kanak-kanak kena rogol dan bunuh

2 suspek ditahan

Oleh Hadzlan Hassan, Ekhwan Haque Fazlul Haque dan Norul Awatif Romli

Klang: Polis menahan dua lelaki bagi membantu siasatan berhubung penemuan mayat seorang kanak-kanak perempuan yang mati disyaki dirogol dalam kejadian di Jalan Batu Nilam 1E, Bukit Tinggi, di sini, semalam.
Kedua-dua suspek berusia 19 dan 24 tahun itu ditahan di tempat kejadian selepas dilihat cuba melarikan diri dari lokasi kejadian pada waktu mayat mangsa ditemui.


Mangsa Nur Amyliana Shuhada Mohd Noor, 11 dilaporkan tidak pulang ke rumah selepas keluar bermain kira-kira jam 12 tengah hari kelmarin.

Ketua Polis Daerahj Klang Selatan, Asisten Komisioner Mohamad Mat Yusof berkata mayat mangsa ditemui kira-kira jam 10.30 malam dalam keadaan menyayat hati di kawasan tanah lapang berdekatan kawasan tempat meletak kenderaan.

Setakat ini, polis masih menunggu laporan bedah siasat bagi mengenal pasti punca sebenar kematian

*******************************************************************************
 Menyirap darah aku kalau ada kes-kes macam ni. Masih lada lagi species yang *^^%$#^()((&^. ( tak boleh digambarkan dengan kata-kata).

"Promosi" tentang hukuman bila melakukan kesalahan merogol masih lagi gagal di pasaran. Tiada syarikat gergasi yang mahu menaja atau membuat iklan mengenai hukuman ini. Jika masih ada yang melakukannya maknanya hukuman sekarang masih "lembut"?.
Promosi tentang hukuman kesalahan rogol ni patut di buat billboard besar-besar, ditanyang di pawagam , dan disiarkan di TV masa iklan.
Jika boleh habiskan duit untuk bendera parti, billboard calon, rasanya tak jadi masalah kalau nak buat iklan mengenai hukuman kesalahan kes rogol.

No comments:

Berlalulah Ramadhan

Ada dua perasaan bila tiba bulan Syawal. Satu, Perasaan gembira , bila tamatnya berpuasa dimana kita berjaya menunaikan ibadah puasa sebu...