Penyokong Devil



 

Logo kat atas semua orang kenal. Para pemain kelab ni dari dulu sampai ke hari ni penyokong tegar memang hafal. Sampai ke pengurus, jurulatih, berapa harga belian pemain semua dihafal mereka. Perkara ini pernah di bincangkan sedikit masa dulu .http://zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/944-red-devil-bola-salib-a-hukum-fiqh.html.

 "Manakala hukum memakai pakaian yang berlambang Red Devil adalah di antara Harus dan Makruh sebagaimana yang disebutkan situasi berbezanya di atas. Namun, sekiranya ia benar-benar dianggap sebagai logo dan tanda Devil dan tanda negatif dan kejahatan bagi masyarakat awam di sesuatu tempat, ia boleh berubah menjadi haram."

Ada setengah orang berasa bangga dila dipandang jahat oleh orang lain. Sticker diatas aku ambik masa aku ikut sebuah kereta . Selalunya ada stiker " Baby in Car", Mum in Car"tapi yang ni lain sikit "Devil in Car". Mak aii. sanggup mengaku tu. Mungkin pemandu ni kurang faham bahasa Inggeris.

 Perasaan bangga bila dikatakan "jahat" ni mungkin berasal dari wabak-wabak yang dibawa oleh filem-filem Hollywood. Kalau ditahun 80an dulu ada siri-siri TV yang mengisahkan cerita mengenai kisah polis yang tak berdisiplin, remaja tak dengar kata ibu bapa tapi masih mampu berjaya.

Watak-watak budak jahat selalu ditonjolkan sebagai hero. Ceritanya mudah. watak budak jahat digambarkan tidak mengikut undang-undang dan menyelesaikan masalah dengan undang-undang nya sendiri.

Ilmu " pukau " yang di lakukan oleh Hollywood ternyate berkesan kepada mereka yang lemah.

No comments:

Berlalulah Ramadhan

Ada dua perasaan bila tiba bulan Syawal. Satu, Perasaan gembira , bila tamatnya berpuasa dimana kita berjaya menunaikan ibadah puasa sebu...