Melawat Pondok Tuan Guru Hj Mat Nahu , Sik



Keadaan pondok-pondok

Hari Ahad yang lepas aku ikut satu NGO Warga Kilang pi melawat satu perkampungan pondok di pendalaman Beris , Sik. Group WK ni memang terkenal dengan kerja-kerja amal yang depa buat..Blog Monier ni selalu aku lawat ..ada di sebelah ..Kami konvoi dengan beberapa biji kereta termasuk 4 wheel drive. Sampai kat sana aku jumpa dengan Mudir pondok tu Ustaz Kamil. Pelajar kat sini kira-kira 80 orang yang mai dari merata negeri ..Trengganu pun ada.
Fendy, aku, Monier, Satar, adik monier , Ustaz Kamil ( berkain pelikat),dan Bob.

 Ustaz ni bagitau yang budak-budak ni belajaq bukan untuk sijil atau apa apa kelayakkan "kertas" . tapi untuk belajar agama semata-mata .
Monier sedang memberi ceramah motivasi untuk pelajar-pelajar ni ..

Dari apa yang aku tengok, selain dari barang-barang keperluan harian, pondok ni lebih memerlukan sumbangan untuk membina penginapan pelajar supaya lebih selesa lagi. Aku ada tinjau-tinjau dalam pondok2 kayu tu, bumbung berlubang , lantai pun dah reput. Jadi kalau ada mana2 oarang perseorangan ka , GLC ka , bank ka yang boleh memberi sumbangan dalam bentuk pembinaan penginapan untuk pelajar-pelajar ni.


2 comments:

Nureyzal Shoppe said...
This comment has been removed by the author.
Nureyzal Shoppe said...
This comment has been removed by the author.

Berlalulah Ramadhan

Ada dua perasaan bila tiba bulan Syawal. Satu, Perasaan gembira , bila tamatnya berpuasa dimana kita berjaya menunaikan ibadah puasa sebu...