Pasar berbisik di Kuala Muda ( Kuala Muda Whispering Fish Market )

Tempat ni dah banyak kali aku mai, cuma marka aku saja yang tak pernah ke sini. jadi pada suatu hari aku pun bawa dia pi pasar bisik kat Kuala Muda, Kedah, tempat yang kena tsunami pada tahun 2004 dulu.
Masa kami sampai orang tak ramai lagi. Aku pun tak plan nak beli ikan ..saja tengok-tengok depa berbisik-bisik.

 Para nelayan ni bawa hasil tangkapan untuk dibisik..
 Aksi pertama berbisk yang dapat dirakam..Waktu ni nak dengaq berapa pun payah ..Dok tala telinga pun tak dengaq jugak.
 Lagi aksi berbisik yang di rakam..
 Agak-agak berapa harga ikan ?..Mari berbisik..aku tau ..harga ikan ni berapa..
 Yang ni berat lebih kurang 25 kilo..harga ...tak dan aku nak pasang telinga
 Marka suruh beli jugak ikan sebab teruja tengok ikan yang baru-baru naik dari laut...Aku pun cari plastik pi lah kat bot-bot sebab cadang nak beli buat makan tengah hari saja.
Aku beli ikan kat depa ni.. Sua plastik ,depa boh ikan....
Punyalah banyak...boleh bagi-bagi  kat jiran-jiran lagi..Ada satu kedai makan kat tepi tu..depa kata gulai ikan sedap.. Mungkin satu hari nanti aku boleh try kat situ.

No comments:

Berlalulah Ramadhan

Ada dua perasaan bila tiba bulan Syawal. Satu, Perasaan gembira , bila tamatnya berpuasa dimana kita berjaya menunaikan ibadah puasa sebu...